Remiza CFR

Remiza CFR din Turda era situată pe strada Transbordării, aproape de Fabrica de Sticlă. Ierarhic, era în subordinea Depoului Cluj și avea ca rol principal întreținerea locomotivelor de cale îngustă care circulau între Turda și Abrud. Ocazional, aici se reparau și locomotive aflate în dotarea fabricilor din Turda (Fabrica de Sticlă, Fabrica de Ciment, 9 Mai etc).

___________________________________________________________________________
 |Remiza CFR din Turda era pe strada Transbordării, aproape de Fabrica de Sticlă. Ierarhic, era în subordinea Depoului Cluj și avea ca rol principal întreținerea locomotivelor de cale îngustă care circulau între Turda și Abrud. Când m-am angajat eu, în 1969, pe tot Complexul CFR Turda – Câmpia Turzii erau cam 2000 de angajați, iar în atelierul propriu-zis eram cam 50 de oameni. Astăzi nu știu câți mai sunt, dar știu că remiza din Turda nu mai este, iar linia de cale îngustă a fost demontată pe unele porțiuni.  Citiţi mai multe aici.|

_________________________________________________________________________________

|Pe mine m-au ales președinte de sindicat pe Complex de Cale Ferată Turda – Câmpia Turzii. Pe tot complexul, erau cam 2000 de angajați, sindicaliști nu mai știu câți erau. Înaintea mea, președintele de sindicat era scos din producție, se ocupa doar de rezolvarea problemelor sindicale, dar pe mine m-au lăsat în producție și făceam munca sindicală în paralel. M-am ocupat de înființarea unei cantine, de înființarea unei trupe de muzică ușoară, de acordarea de ajutoare celor care aveau nevoie, de multe lucruri. M-am implicat foarte mult încât imediat după Revoluția din 1989, angajații tot pe mine m-au ales lider de sindicat și așa am rămas până la pensionare, în 1997. Citiţi mai multe aici.|

_________________________________________________________________________________

|Se vorbește astăzi foarte mult despre corupție și mită. Nu sunt fenomene noi, se practicau cu mult spor și în perioada comunistă. Îmi amintesc două-trei momente de acest fel care m-au vizat direct.
Era pe la începutul anilor 1970, la scurt timp după ce mă angajasem la remiza CFR Turda. Aveam un maistru cumsecade, domnul Vaida, bun organizator, dar care nu se pricepea la locomotivele diesel, ne și spunea adesea: Citiţi mai multe aici.|

Comentarii