Fără partid nu eşti fruntaş

                  “Eram undeva pe la începutul anilor 80’, lucram la Electroceramica, la secţia aparataj electric (DRVL). În fiecare an erau selectaţi primii 3 muncitori fruntaşi în producţie, iar primul dintre ei avea poza afişată în panoul de onoare al fabricii, aflat la intrarea în fabrică. În acel an, poza mea era afişată deoarece am fost muncitorul fruntaş.
Într-o zi un secretar de partid al PCR bine cunoscut şi temut, aflat într-un control la fabrică, a observat fotografia mea pe panoul de onoare şi bineînţeles a întrebat secretarul de partid pe secţie, cine sunt şi dacă sunt membru de partid, astfel aflând că nu eram membru PCR. Zilele următoare am fost întrebat dacă doresc să devin membru de partid, lucru de neimaginat pentru mine. Eu eram un luptător împotriva regimului comunist şi, de asemenea, am susţinut că nu pot să mă fac membru de partid deoarece sunt creştin ortodox. Datorită acestui fapt, mi-a fost retrasă poza de pe panoul de onoare, fiind înlocuită cu cea a unui membru PCR.”


                                                                                   (poză retrasă din panoul de onoare)

Aparenţa mai importantă că esenţa
                   “Tot undeva după 1980, s-a aflat că Ceauşescu va trece cu elicopterul peste zona Turzii, mergând către Cluj-Napoca, aşa că am fost aduşi de la fabrică în nişte lanuri de porumb din comuna Tureni, care erau de altfel culese. Am fost împrăştiaţi în lanuri în aşa fel ca să pară că noi culegem porumbul, iar în momentul în care elicopterul va trece pe deasupra, Ceauşescu va vedea oamenii muncind. După ce elicopterul a trecut, am fost trimişi înapoi la fabrică. Astfel se proceda pentru ca Ceauşescu să vadă oamenii muncind.”
 Premiul II: Alexandru Bobiș (Colegiul Național Mihai Viteazul Turda)

Comentarii